Onze merken:

Persbericht: Nationaal Monumentencongres 2020 verplaatst naar 2021

8 oktober 2020

Amersfoort, 8 oktober – De 9e editie van het Nationaal Monumentencongres wordt verplaatst naar 27 mei 2021. Organisator Stichting Nederland Monumentenland heeft dit besloten naar aanleiding van de nieuwe coronamaatregelen. Het congres, dat op 12 november a.s. zou plaatsvinden in het Koninklijk Instituut voor de Tropen (KIT) te Amsterdam, is onder de huidige omstandigheden niet goed uit te voeren.

Marlo Reeders, directeur Nederland Monumentenland: “Ons team had een bijzondere editie voorbereid met satellietlocaties in het gehele land. Op deze wijze hoefden niet alle deelnemers naar Amsterdam te komen. Na de lunch was er tijd en ruimte voor de natuur. Helaas blijkt ook deze versie nog te kwetsbaar voor de grilligheid van het virus. Wij hopen dat het voorjaar Nederland bovenal goede gezondheid biedt en groen licht om elkaar eindelijk weer in levende lijve te zien.”

Thema Natuurlijk monumenten ongewijzigd
Het thema van de aankomende editie is ‘Natuurlijk monumenten’. De relatie tussen monumenten en de natuur is eeuwenoud en heeft telkens andere vormen aangenomen. Wat gelijk is gebleven is dat beide elementen nauw aan elkaar verbonden zijn en elkaar zowel kunnen versterken als verzwakken. Het evenwicht vinden blijft enorme uitdaging, waarbij we enerzijds naar de wetenschap en technologie van de toekomst kijken en anderzijds blijven leren van de oplossingen van onze voorvaders. Wij zijn blij dat het programma wordt samengesteld met medewerking van onder andere Natuurmonumenten, Staatsbosbeheer en de Provincie Noord-Holland.

De komende periode deelt de organisatie van het congres meer informatie over de opzet en de start van de ticketverkoop. Houd de website in de gaten of volg het Monumentencongres via LinkedIn, Facebook en Twitter. www.monumentencongres.nl

Over het Nationaal Monumentcongres
Het Nationaal Monumentencongres is een jaarlijks congres bedoeld voor alle partijen die actief zijn op het gebied van erfgoedzorg en de (her)ontwikkeling en herbestemming van historisch vastgoed in hun landschappelijke of stedelijke context. Het Monumentencongres is dit jaar verplaatst naar 27 mei 2021 en wordt georganiseerd door Stichting Nederland Monumentenland.