Menu

Sluiten
Onze merken:
 

Onze merken:
 

Stagiair gezocht: Communicatie & Social Media

19 februari 2021

Als stagiair communicatie & social media ondersteun je de landelijke externe communicatie van de 35e BankGiro Loterij Open Monumentendag die plaatsvindt op 11 en 12 september 2021. Met veel enthousiasme schrijf je creatieve content en werk je mee aan de uitvoering en naleving van de communicatie- en PR-plannen. Door jouw content voor onder andere social media breng je de verhalen achter monumenten tot leven en weet je nieuwe doelgroepen te binden aan het merk. Je werkt hiervoor nauw samen met de communicatiemedewerker alsmede de verschillende organiserende Open Monumentendag comités verspreid door het land.

Het kantoor bevindt zich in het mooie Onze Lieve Vrouw ter Eemklooster in Amersfoort, waar we binnenkort weer met elkaar hopen te mogen samenwerken.

Dit ga je doen:
Creatieve content maken voor meerdere social mediakanalen
Schrijven en redigeren van teksten
Zoeken van geschikt beeldmateriaal
Coördinatie voor het bereiken van een jongere doelgroep en het inzetten van nieuwe kanalen
Publicaties in kaart brengen

Over Open Monumentendag
De BankGiro Loterij Open Monumentendag (OMD) is een van de grootste culturele evenementen van Nederland met jaarlijks een miljoen bezoekers. OMD kent een decentrale opzet: in iedere deelnemende gemeente werken lokale organisaties actief aan het samenstellen en de praktische uitvoering van het OMD-programma. Het landelijke projectteam voert de landelijke campagne, ondersteunt de verschillende comités zo goed mogelijk, stelt materialen ter beschikking en wisselt kennis- en informatie uit. Elk jaar kiest het projectteam een landelijk thema waarin de programma’s worden gegoten.

Over Nederland Monumentenland

Stichting Nederland Monumentenland is organisator van de Erfgoedvrijwilligersprijs, de BankGiro Loterij Open Monumentendag en het Nationaal Monumentencongres en eigenaar van erfgoedplatform De Erfgoedstem. Nederland Monumentenland zet zich in om monumenten te verbinden met het dagelijks leven van elke Nederlander om zo het draagvlak voor het behoud van erfgoed te vergroten. Door ontmoetingen tussen eigenaren, erfgoedprofessionals en het publiek te organiseren worden monumenten beleefd, gewaardeerd en gekoesterd.

Wij zoeken een stagiair(e) met:
– Relevante HBO opleiding op het gebied van marketing en communicatie;
– Interesse in de erfgoedsector;
– Je spreekt en schrijft vloeiend Nederlands;
– Kennis van Office-pakket;
– Kennis van Photoshop, Illustrator of Indesign is een pré;
– Creativiteit en daadkracht;
– Je bent helemaal thuis in de wereld van social media;
– Je bent enthousiast en leergierig en wilt deel uitmaken van een klein maar gezellig team!

Wat bij bieden:
– Veel variatie en creatieve werkzaamheden;
– Een stagevergoeding;
– Startdatum en duur van de stage in overleg;
– Aantal fte in overleg, minimaal 12 uur per week. Vanaf een maand voor OMD meer beschikbaarheid gewenst;
– Gezellige collega’s en mooie werkomgeving;
– Er is de mogelijkheid in overleg om op kantoor te werken of thuis (afhankelijk van de coronamaatregelen).

Praktische info 

De voorkeur gaat uit naar een HBO student die een relevante opleiding op het gebied van communicatie of erfgoed volgt. De stageperiode start vanaf april voor minimaal 3 maanden en maximaal 6 maanden.

Interesse?
Stuur je (korte) motivatie en CV vóór 29 maart 2021 naar communicatie@monumentenland.nl.

Neem voor meer informatie contact op met Femke Langebaerd:
 bel 033-2091000 of mail naar communicatie@monumentenland.nl.